Kvalitetsklubb

Elverum Fotball – første klubb i NFF Indre Østland Fotballkrets som ble sertifisert som kvalitetsklubb.

Kvalitetsklubb er et av satsingsområdene til Norges Fotballforbund og alle kretsene i Norge. Kvalitetsklubb er et konsept som vil være retningsgivende for utviklingsarbeidet som gjøres i klubben og samarbeidet mellom klubb og forbund, og er forankret i NFFs handlingsplan. Kvalitetsklubb har som mål at klubbene, som den sentrale tilretteleggeren for fotballaktivitet, skal få tydeligere struktur og med det også bedre styring. Formålet er at det skal skape en bedre klubbhverdag for de involverte medlemmene og de frivillige. Dette var det største kvalitetsløftet i norsk fotball på flere tiår.

I forbindelse med arrangementet "Årets kamp" lørdag 22. august 2015, ble Elverum Fotball sertifisert som første klubb i Indre Østland Fotballkrets. Den høytidelige overrekkelsen ble ledet av kretsleder i IØFK, Ane Guro Skaare-Rekdal og daglig leder i IØFK, Bjørn Nybu. Sertifiseringen innebar at Elverum Fotball tilfredsstilte 18 kriterier innenfor områdene aktivitet, organisasjon, kompetanse samt samfunns- og verdiarbeid. Klubben ble resertifisert etter NFFs nye Kvalitetsklubbordning i februar 2022.

Hva er kvalitetsklubb?

Les mer her: https://www.fotball.no/klubb-og-leder/kvalitetsklubb-2/innledning/